lördag 21 februari 2015

Grönt.....


o vitt ... 
i samspel med naturen...
"ett vilt lugn".... :)



Jag gillar min lilla ängsplätt,
Varje år går "röjarmannen" sin tur i skogsbrynet...
Nej stopp...vill ha kvar ...
Den blir kvar, tills den börjar bli risig...
Sen kommer det upp igen år efter år,
Bekvämt! :)
*
Temat i Blommig Fredag denna vecka är 4 nyanser av grönt!
här är det flera och jag njuter av det, när det är den tiden!
http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/
Och vill du kika vidare på de andras bidrag?
Så gå in på länken ovan.
Det ska jag göra!
*
Ha en riktigt trevlig helg
Och
 Tack för att du kikar in till mig!
Lämna mer än gärna en kommentar.
Ha det gott
Kram 


28 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Vackert och säkert bra för insektslivet och balansen i trädgården.
Ha det gott
Anette

Annika Christensen sa...

Fin fint! Gillar det där vilda och det är extra snyggt till växthus.
Ha en skön helg
Annika

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Tack snälla ni! Gillar också det vilda lugnet!

Kul att ni kikar in och ha en skön helg, kram Ewa :)

Marit sa...

Grønt og hvitt er så fint i sammen! Nydelige bilder. Grønt passer egentlig til alle farger :)

Ha en fin helg!

Klem

lavendia sa...

Fina fina bilder. Vilket vackert lusthus/växthus i det gröna. / Britt

Inger sa...

Så friskt grönt, härligt att vänta på detta.
Kram

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Ja Grönt o friskt var ordet! Så känns det!

Tack snälla ni för att ni kikar on och lämnar en kommentar, blir så gald för alla!

Trevlig vecka, kram Ewa :)

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Oj vad jag snubblade på tangenterna ovan ;)

Maribel sa...

En vacker ängsplätt, förstår att du vill ha den kvar. Trevlig helg!

Tittis trädgård sa...

Vilt och vackert, och toppen för djurlivet. Trevlig helg/ Titti

Lotta sa...

Åh, så vackert med timotej och hundkex, kan tänka att det är många små insekter som trivs där :-)

Veronica sa...

Jag tycker att ditt växthus är så galet fint! Annorlunda och speciellt :)

Ha en skön fortsatt helg!

Kram

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Tack så mycket gulliga ni!
Ja va kul att du gillar mitt växthus, Veronica!
Jag hade inte tänkt något växthus, men så fick jag se ett mindre sånt här i ett repotage 2009 och jag luskade rätt på var det var nere i Lund ... SÅLD! och for och smygtittade på det. Var tvungen att ringa på och höra vad det hette.
Som "engelska växthus dom är ju så fina sådana hade man ju bara drömt om och aldrig trott man kunde ha själv, det värsta är nu att jag undrar varför inte det skulle gåDu vet såna där som man tänker på vita i trä.
Men det som är plus här är att det är ju ganska underhållsfritt!

Men jag har ju fått en jätteknasig ide' som jag kanske kan berätta om senare.

Så glad jag blir för att ni kikar in, Tack!
Trevlig vecka o kram från mig, vi ses Ewa :)

Sofie sa...

Härligt med ängen som lockar insekter :)
Varma hälsningar,
Sofie

Rosor och ruiner sa...

VIlket fint växthus du har! Ser härligt ut med allt det gröna runt om!

Mias Trädgård sa...

Vilt och vackert! Rolig tvist på temat! Tack för din kommentar hos mig! och Välkommen som följare - klart jag ska följa dig med! Allt gott! :) Mia

Margot sa...

Härliga bilder, grönt och lummigt och vilket härligt växthus!
Du undrade över min Snöbollsbuske, den bilden är några år gammal. för två år sedan flyttade jag den till ett annat ställe och klippte ner den helt och den har inte riktigt hämtat sig än efter flytten. Men jag hoppas den klarar sig då den är en gammal härdig sort från Finland. Tog den som en liten planta från mitt föräldrahem för ca 8 år sedan. Den har stått ganska soligt och fått lite kogödsel varje år. Tog väl några år på sig att blomma men sedan växte den snabbt. Nu väntar jag bara på att den ska etablera sig bra på sin nya plats!
Ha en fin söndag!
Kram Margot

Villrose sa...

En frisk, grønn eng er en sommerdrøm i grønne nyanser...

Gunilla - Jord under naglarna sa...

Så underbart det ser ut! Gräset är verkligen jättesnyggt,vad är det det sort?
Ha det gott!
/Gunilla

Gunilla sa...

Så fina gröna bilder.
Gillar det gröna vilda. Naturen skapar fantastiskt fina kombon.

Ha det gott

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Hej o tack så jättemycket för era gulliga kommentarer och välkommen som följare Gunilla och Mia, så kul att få följare!

Gunilla E, nu vart jag fundersam vad det vilda gräset heter, måste kolla upp det.

Ha det gott o kram på er och Tack! :)

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Och Katarina och Margot välkomna! Blir så Glad! :)

Cat sa...

Längtar verkligen till allt det gröna kommer- Även gräset, trots gräsallergi ;-)
Ha de gott. Kram, Catarina

AnnA sa...

Hej Eva!
Jag är också förtjust i när det vilda möter det odlade.
Hälsn
AnnA

Rosor och Akvileja sa...

Vilt och vackert. Jag har också en liten ängsplätt. Visar gärna bilder på den i sommar. Kul att du vill följa mig. Jag följer gärna fig med 😊
Ha det näst. Åsa

Rosor och Akvileja sa...

Jamen... Bäst förstås!!

Ruben sa...

Finns det något vackrare än en vildäng i grönt och vitt?!

Ha det gott!
/Ruben

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Tack gulliga ni och vad glad jag blir att ni vill följja mig!
Ja det vilda är så vackert i det flesta fall!

Ha det gott alla och en Trevlig vecka till er!

Kram Ewa :)