söndag 2 november 2014

Miljöer från Bloominthepark mässan i Dublin i våras...kanske någon vill se :)


I Maj var vi på vackra Irland och besökte denna mässa...


Vi hamnade på mässan av en slump och det ångrar jag inte! :)
*
Jag gjorde några inlägg i våras från mässan,
om ni vill ni se dem också,
klickar ni vidare på länkarna längre ner i inlägget här.
*
De hade så fantasifulla miljöer...
var så kul att se.


Vad sägs om denna köksträdgård?


Och denna moderna trädgård?


Mycket gräs o vatten...


och en elbil förstås.


Denna färgpalett med lite nordisk/amerikansk touch...(egen tolkning)


Lite medelhav kanske...


coolt med mur, glas, det röda och växter och träd i krukor som inslag.





Det var mycket miljöerna jag fastnade för, 
växterna i sig var inga "avancerade" växter,
 hade lätt gått att härma, 
med allt blommande på samma gång!
Men det var en fröjd att se!
*
Och regnet det bara öser ner, både på mässan och nu här henma, det har regnat hela dagen.
Och det har blivit mycket kurande inne.
Innemyyyysss....
Kollat bilder och bloggar...:)
*
Vill du se mera från Irland, denna vackra gröna ö...
kika då in nedan på några utav mina tidigare inlägg! :)
Klicka på :) 





Ha det så gott och lämna gääääärna en kommentar här.
Kram


9 kommentarer:

Isas Trädgård sa...

Jättekul att se !
Vilken praktfull köksträdgård - måste vara en fröjd att plocka sin sallad där !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Inger sa...

Vill gärna åka till Irland och bl a besöka trädgårdar, kanske har du några tips?
Kram

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Jamen ellerhur Isa! "Kunglig" köksträdgård!
Inger, vi var på en födelsedagsresa och firade min mor. Så vi besökte inga trädgårdar, mer än mässan.
Men däremot var besöket vid borgen, (se tredje länken)helt, helt fantastisk omgivning, mycket trädgård.
Kom på att jag nog har flera inlägg där ifrån i maj.
Jag ska ta reda vad det stället hette.
Sen naturen där är så fin, rodedendrhon växer vilt i vägrenen.
Tack för era kommentarer :) återkommer :)

Piasofia sa...

Tänk att hamna på en trädgårdsmässa av en slump! Kan väl knappast bli bättre. Tack för att du tog mig med på en liten rundvandring!
Må så gott!

Marit sa...

Så mye vakkert det var å se der! Det svarte gresset er så vakkert, og elbilen passet perfekt inn der :)

Lena sa...

Härlig grönska! Nu är det bara mossan som är ljusgrön.....

Tittis trädgård sa...

Härliga inspirerande bilder! Har försökt lägga mig som följare hos dig flera gånger men det går inte av någon anledning. Ha det gott/ Titti

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Jag hört att det ska vara problem att lägga sig som följare hos mig och jag förstår inte varför.
Jag vill hemskt gärna ha följare.
Tack så jättemycket för era kommentarer, jag blir jätteglad, verkligen!
Ja trädgårdsmässa bara så där PiaS, underbart!
Ja Marit, svarta gräset är effektfullt.
Lena där sa du något, mossa skulle jag ha plockat.
Ha det gott alla! Kram :)

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Inger, Blaerny Castle heter de häftiga stället vi besökte, se tredje länken på detta inlägg.
Fler bilder på Internet.
Ha det gott, kram :)