onsdag 22 januari 2014


Längtar lite måste jag medge...


Ljuvlig rosdoft


Och klematiser...

...


Klematiser brukar försvinna för mig då och då, men sen i somras har 
jag lagt ner lite mera möda på dem.
Plantera rätt, kupa, täcka och ge rosjord. Så fick det bli.
Jag skulle inte ha några flera klematiser, men...
så fanns det så fina till superbra priser, så jag kunde inte låta 
bli!
Sån e jag, rätt som det är bara händer det( ganska ofta faktiskt)!
Och man blir jätteglad och får ännu mera att göra.

Och så rosor...

Härlig doft!
En till liten ros,

...det är väl för hääärligt!
Jag har mer börjat "se" rosor, trodde de skulle vara så svåra att hantera. Men behöver nog inte vara så.
Jag känner mig redo!
Planterade några Austinrosor i höstas (väldigt sent dock) hoppas verkligen att de klarar sig!

















Drömma o längta får man göra!
Innan dess! 
Lite vårlöksmys och sen ska jag planera för mina odlingslådor och göra nåt mysigt där.
En köksträdgård, men inte med så mycket krångligt att odla. 
Mest goda bär och "gott för ögat", finare lådor helt enkelt!
Vi får se vad det kan bli.

Nu blir det Trädgårdskampen på tv!
Må så gott!
Lämna gärna en kommentar om du är här o kikar, vore trevligt!

Hej so long
Ewa

1 kommentar:

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Ledsen att bilder o text hoppat runt här, klematiser bredvid varndra o rosor under varandra. O text på rätt ställe, det skulle ha blivit "kalas".
Nånting ändrade allt. Mvh Ewa