onsdag 29 oktober 2014

"Jakten på den försvunna skatten"...


Vi fick lite sol...
till slut idag och då blir allt lite, lite lättare och finare!
*
Har inte mycket som ser fint ut i trädgården nu...
Jag "finner" ;) det lite trist...
urtrist!!!
Söker efter något fint att lägga ögonen på...


...samtidigt som jag vill börja med nästa projekt...
(när jag egentligen borde packa in krukor).
*
Men jag får som sagt hejda mig, 
både på grund av en ond arm, 
men mest för att det blir bättre om jag gör projektet, det nya, till våren.


Igår hade vi 15 grader varmt, 
det var 14,5 grad vid 18.30.
Rekord!
Idag har vi en 7-8 grader. Helt okej! :)


Det gäller att ta vara på ljuset...


En liten ny rabatt har påbörjats och anas på andra sidan den nya gången där nere i motljuset...


...här på lite närmare håll, 
det bli två austinrossor i cremegult,
 en syrenhortensia som skiftar i creme och lite rosa, 
sen som ni ser rosa kärleksört.
*
Det blir även någon mörkare kärleksört här också, så fort den har fått lite rötter
och sen sist "men iiiiiiinte minst"
Ett träd...
där bredvid gången, 
en Gliditsia sunburst, till våren
( chansning, längtar :) 
Den ska sitta där blompinnen sticker upp.
Och sen ska jag fixa bättre stenar också :)


...förstås...

Kommer naturligtvis dyka upp lite rosavita tulpaner och allium i samma kulör också i rabatten.



Mötes upp med denna rabatt på andra sidan.


Hoppas det kan bli nåt...
Ha det gott och lämna mer än gärna en kommentar här...
det värmer...

Kram



7 kommentarer:

Isas Trädgård sa...

Så fint det kommer att bli i din nya rabatt med den vackra, rostiga kanten - något att längta till i vår !
Snyggt med skiffer som golv - vi har en massa skiffer liggande men har aldrig kommit till skott - kanske blir det ett ryck nästa sommar !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Tack, tack, ja gillar skiffret och rostkanterna.
Ja det måste ni göra något kul av, skiffret!

Kram, kram :)

HWIT BLOGG sa...

Snyggt! Din rabatt kommer att bli så fin!
Ja här på ön har det varit rena rama sommarvärmen och ljumma vindar...men nu skulle visst kylan komma in, ja vad att vänta egentligen?
Ha en fin vecka och stor kram till dig,
Titti

Annika Christensen sa...

Gillar verkligen kärleksörten. Den är lite underskattad tycker jag.
Ditt golv är så himla fint.
Allt gott
Annika

Jenny sa...

Rostkanter gillas! Fina färger i trädgården, tänk att alla årstider är vackra!

/Jenny

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Kärleksörten sa jag bara för ett tag sen att jag inte var speciellt förtjust i, men i samma tanke kanske man skulle skaffa flera.
Jag har ju haft otur varje år att något svart kommer på dem och sen blir det larver i massor som äter upp alla blad.
Iår gick jag och höll koll, men slapp dem inte i alla fall.
Ja inatt var det frost och i morse var rådjuren på gården och smaskade upp de rosenknoppar som fanns.
Ja det är som det ska antar jag.
Tack för att ni kikar in, blir så glad av era kommentarer.
Kram :)

Villrose sa...

Synes det ser ganske fint ut, jeg! Men klart, det var vel frodigere tidligere i sommer...