tisdag 14 oktober 2014

Hur tänkte hon nu...


...


Rosen Rosemoor.


Katten Maja (min hjälpreda) :)
*
Maja funderar på bordet bland blomsterlökar.
*
Jo jag har beställt rosor bara så där...
I fjol beställde jag mina första Austinrosor, jag vart tipsad på ett trädgårdsbesök hos Charlotte Trädgårdsflow och nu vill jag bara ha mer...


Mina rosor är lite taniga ännu, men jag hoppas att de blir kraftiga och kommer att blomma länge...
Dom här tre sorterna är nya för mig...


Crocus rose/ Emanuel, 
den ska bli lite mera gräddfärgad efter ett tag.
Jag hoppas verkligen det,
annars har jag gjort en miss (3st)  ;)


Här är samma ros och alla rosbilder är lånade från Flora Linne'a.
*
Sen vart det "lite lökar" köpta i år också...


...jag skulle inte köpa några i år...


hur tänkte jag nu?


...  :)


...


Ja nu gäller det att planera och få ner dem i jorden de närmaste dagarna, för det ska visst bli kallare.
Jorden fryser fortare än man tror, märkte jag i fjol.
Man lär sig så länge man lever! :)


Och gissa om jag kommer att få hjälp!
*
Det kommer ju bli HUR KUL som helst! :)
Och mer än kul om du lämnar en kommentar här! :)
*
Kram


6 kommentarer:

Helena sa...

Rosor är farligt fniss de skapar lätt ett habegär :) det kan sluta i ett beroende :) det blir jobbigt att gräva alla gropar men det är underbart när de blommar!
KRAM från mig!

Trädgårdsflum, Ewa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Trädgårdsflum, Ewa sa...

Tack för din kommentar, kul att få!
Ja jag mörker det! Vill ha mer!
Ja många gropar blir det och det verkar som de är på gång hit redan.
Visste inte om jag skulle få dem nu eller till våren.
Det ska ju frysa på här nu.
Så det blir att gå ut att gräva, har inte planerat klart vad allt ska vara bara ;)
Kram! :)

Lena sa...

Vilken söt hjälpreda du har! Förstår att hon hjälper till att gräva.....
Rosorna är sååå vackra!
Kram Lena

Gunilla - Jord under naglarna sa...

Vad kul det är när man snubblar in på ett blogginlägg och hittar exakt samma växter som man själv har :) Många av dina rosor i det här inlägget har jag i år beställt från Flora Linnea, även tulpanerna mm finns i min trädgård! Och jo jag har också katt som gärna "hjälper till"..
/Gunilla

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Va kul och va kul att du snubblade in, då får vi följa varandras rosor!

Ha det gott, kram Ewa :)