lördag 4 oktober 2014

Jag har blivit med Miscanthusgräs...

Me like! :)


Jag har fått tips genom bloggandet om detta gräs och tänkte att jag skulle fundera på om jag skulle skaffa ett...
kom till trädgårdsbutiken, där stod ett exemplar för halva priset...
vadå fundera?! :)
Köpt och planterat redan!
Jättenöjd! :)


Det ska bli lite "utvigdande" av rabatten närmast gatan, en liten fontän i den rostiga ringen, 
lite markduk o vacker sten runt...


Läckert i ljuset!
Det ska fungera som inramning och lite insynsskydd,
(skymmer också grannens stora soptunna åt andra hållet)...


Inte helt fel med många "funktioner"...


nu får jag bara hoppas att det trivs här!


Mera färg ute dag för dag...


Vackert!
Med all färg!
*
Fortsatt Trevlig helg alla!
Lämna mer en gärna en kommentar, om du gillar min sida förstås! ;)
Ha det gott!
Kram




10 kommentarer:

Lena sa...

Snyggt gräs! Härligt med alla höstfärger!
/ Lena

Merja sa...

Jätte snyggt med gräset och ulletenell ihop!!
Har gått och tänkt på olika gräs jag också efter att ha läst och sett dom på bloggar, men har inte gjort fynd som dig än:)
Trevlig söndag önskar jag dig!

Susie på Stjärnarve... sa...

Här har vi många gräs, jag älskar nämligen både gräs och bambu. Det enda trista är på våren när man är tvungen att samla upp alla sönderblåsta utspridda vippor - för beskära gräset på hösten får man ju inte!
TREVLIG SÖNDAG
Susie

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Ja visst vart det fint med höstfärgerna ihop.
Nej ingen beskäring nu!
Har också en del gräs, zebragräs, randgräs, bambu och 4-5 andra jag inte riktigt kommer ihåg namnen på nu.
Kom just på att det måste jag ta reda på och memorera.
Tack för era gulliga kommentarer så kul att ni kikar in!
Trevlig Söndag!
Kram Ewa :)

dutchgardenstories@gmail.com sa...

Dear Ewa, I have this plant too! And for many, many years. I think it is a though one, although the winters in my region are very mild. Groetjes from Holland,

Hetty

Marit sa...

Så vakkert det gresset er! Det skal jeg prøve å så til neste år. Har sett det på så mange blogger, og det er bare så vakkert.

Fine bilder!

Ha det godt!

Karin M. sa...

Very nice garden plants in the colors of autumn.
Love greetings, Karin

Trädgårdsflum, Ewa sa...

O is the grass though even in a mild winter?!
I hope it will manage here.
Thanyou all for your comments!
Have a nice week! :)

Jannibele sa...

Nydelig høststemning i hagen din. Litt av et kupp du har gjort med gresset. Flott var det!

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Va kul att du tycker det!
Jättekul att du kikar in!
Ha det gott! Hej Ewa :)