söndag 14 september 2014

Ljuvliga septemberdagar...tänk vad glad man kan bli...


...av en tacksam dahlia som blommar o blommar...
(ni har sett dom förut men här kommer dom igen) :)


Och att rosorna äntligen börjar att blomma om, lite klenare men fina och doftar härligt!


Ni som varit med ett tag har sett dom och hört om dem förr, min Austinrosor som jag planterade precis innan frosten kom i fjol...
Varit spänd på om det skulle bli nåt! :)


Fångar motljus...


och "medljus"




Tänk om det kunde fortsätta att vara så här vackert väder, gärna till oktober ut!
Tänk vad man skulle få ta o njuta då, ha det som kanske de har det i de södrasde av delar i Sveriges avlånga land!
Tänk om! :)
*
Här brukar det vara frostfritt fram till i slutet av september, sen kommer det!
*************************************************************
Ha det gott och trevlig söndag o vecka som följer!
Kram

Psssssst...
Jag har ett litet problem här på min sida, många kan inte ansluta sig till goggle friend connect hos mig tyvärr! Och jag kommer inte på hur man kan åtgärda det.
Är det någon annan som har ett bra enkelt tips på vad det kan bero på, så skulle jag bli tacksam?:)






8 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Härligt med dahlior och austinrosor!
Jag var lat och struntade i dahlior i år, men jag ångrar mig...

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Ja jag förstår det, jag har ju inte vinterförvarat nån gång tidigare.
Hoppas att jag inte lessnar, för jag tycker nu att det kan vara värt det med den blommning och den "utfyllnad" av trädgården" de bjuder på. :)
Kul att du kikar in! :)

Högagärde sa...

Varför har jag inga dahlior? De är ju så vackra.

Ha en fin vecka
Elisabeth

hagen vår sa...

Hei! Det er nesten som en gave at september er en sommermåned. Innmari vakker blomstring hos deg. Takk for hyggelig kommentar på bloggen.
Ha det godt! Anne

Cat sa...

Jamen visst är det väl härligt med sommar ända in i september. Otroligt vacker ros.
Ha de gott. Catarina

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Skaffa Dahlior Elisabeth!
Ja vilka härliga dagar det är, härligt med "sommar" fast nu börjar träden byta färg ordentligt häromkring!
Man får börja vänja sig, hoppas inte frosten är här på ett tag bara när det är så mycket blommning kvar!

Tack för att ni kikar in o kommenterar, jag blir så glad!

Trevlig vecka! :)

Tittis Trädgård sa...

Tack för kryapådig-hälsningen! Det är tur att det går över rätt snabbt i alla fall. Härliga Dahlior du har. Det är en blomma jag inte kan vara utan, de är så fina att dekorera med.
Ha en skön vecka/ Kram Titti

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Detsamma Titti!
Kram :)