torsdag 4 september 2014

Härlig morgon...



Det knoppas o växer, en Austinros är på väg att slå ut igen och doftar underbart,
Några riddarsporrar kommer ocså igen, de växer en decimeter per dygn nu...
nu går det undan igen...
*
Jag rotvattnar och skvätter på mina dahlior i krukor och korgar, inte en droppe regn så långt ögat kan nå...men inte på morgonen, då har jag annat för mig...


Ja...hääääärliga morgon...varje morgon går jag ut i morgonrocken och klipper några små klasar vindruvor till filen...
sen funderar jag på om det ska bli frukost ute eller inne...
*
(värre "problem" behöver man inte direkt på morgonen :)
Jag sitter ute mycket........och ofta! :)


Här o nu!
Häääärliga sensommar!
Lite regn på natten önskas, men annars...
***
Ha det gott!
Och lämna Gäääääärna en kommentar här, jag blir glad! :)

Kram




10 kommentarer:

Högagärde sa...

Oj, har du det torrt hos dig. Nu har vi fint väder igen men annars har det regnat ganska mycket här på sistone. Ja visst är det underbart när man kan gå ut i trädgården och plocka in sin mat bara sådär.

Elisabeth

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Ja här är det torrt! Verkligen!
Ja det är härligt att ha lite egen skörd!
Inte mycket har det blivit som tänkt!! Men något!

Va kul att du kikar in, ha det gott! :)

Veronica sa...

Det är verkligen det bästa,
att ta en lite trädgårdsprommis innan jobbet.
Mina druvor är inte riktigt klara ännu.. lite sura.
Önskar dig en trevlig helg!

Veronica

Rost och rädisor sa...

Otroligt att det kan vara så torrt fortfarande.
Vilken lycka med druvor på filen. Hoppas jag med ska få prova det nån gång, men i år tog fåglarna den enda klasen.
Ha det så gott i helgen
Anette

Annika sa...

Tar också gärna en daggfylld morgonrunda i trädgården innan plikten kallar. Känns extra fridfullt och vackert i det låga solljuset så här års. Och det är precis som i reklamen: Känslan sitter kvar länge!

/Annika

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Helt sant!gott för både själ o kropp med eget odlat och morgonrunda!
Anette jag så fram emot mina amerikanska blåbär som kom för första gången i år, sattte ett litet nät över.
Skulle hämta dem en morgon, nätet hade blåst bort och blåbären också ;) fåglar där med.
Och otroligt torrt, HELT otroligt!

Trevlig helg på er alla och tack så mycket för era fina kommentarer, kram :)

Jenny sa...

Ja inte är det för blött inte! Upptäckte idag att det lilla jag har på balkongen har torkat ut, vi är liksom inte där längre. Får röja undan lite.

/Jenny

Annika Christensen sa...

Hej!

Vilka underbara sensommarbilder. Man får som sagt passa på och sitta ute så mycket det bara går.
Vilken fin dahlia...
Allt gott
Annika

Mejrams! sa...

Ja, riktigt torrt är det men nu ska det tydligen komma in regn. Cyklamen ska du absolut prova, den blir man riktigt glad över när den blommar. Merja

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Tack Annika, ja det gäller att passa på!
Cyklamen ja absolut, det ska jag prova.
Glömde köpa det idag, men det ska bli.
Jätteroligt att få det tipset! Tack!

Va kul att ni kikar in!
Ha drt gott, kram :)