fredag 16 januari 2015

Vår, Formex...inte här ännu, här är det ordinerad vila...

...som gäller i trädgården,
visst är det vackert med den kritvita snön?
 Kolla in!
 
 
Jag kan inte fota mig mätt vissa dagar! :)
Jag hoppas att jag inte tröttar ut er med alla vinterbilder!
Skottad gång framtill växthuset, ger härlig vardagsmotion, lite röda kinder och sen blir det naturligtvis något gott fika ...


Vintrigt, frostigt, lite sol och ett par minus.
Så vill jag ha vintern om det ändå ska vara vinter så att säga.
 

Jag är så nöjd med "häststaketet" vi gjorde i somras,
det håller buskarna lite i shack och släpper fram mera solljus på odlingslådorna.
Jordgubbar närmast...mums...


visst får man lite vår och sommartankar mellan varven, det är självklart att man längtar efter trädgården.
Jag har däremot inte accelererart upp våren ännu,
som jag gjorde förra våren...

 
Bra eller dåligt!?
*
Känns helt okej faktiskt!


Men känner jag mig rätt
 så kommer jag börja med några projekt så fort det går att gräva i backen,
Men jag har inte beställt en massa frön och växter detta år.
Jag tar det som det kommer, det känns bra nu...
men jag veeeeeet ...att ni kommer att få mig på andra tankar...ganska snart ;)


Man blir ju så inspirerad av er andra bloggare, allt som skrivs och visas.
Jättekul!
*
Sen blir det Trädgårdsmässan förhoppningsvis och ett möte med våren i Skåne,
det ser jag verkligen fram emot.
Tar tacksamt emot tips på mysiga ställen, trädgårdar, handelsträdgårdar, loppisar som bara måste besökas och annat mys.

*
Men ni ser ju här...lugn o fin...blir man,
så här ser det ut på våran framsida.




Ha det gott alla fina
och Trevlig helg!
*
Lämna mer än gärna en kommentar här, blir så glad!
Kram


Vart lite överaskad att Blommig Fredag har startat igen,
var inte beredd så jag bidrar med det inlägg jag gjort idag!
 
Kika gärna in till Helena med bloggen
http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/
och titta på de andras bidrag denna vecka :)

25 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Ohhh så mycket snö! Här på ön blåser det rejält igen och det är sååå mörkt och grått...
Hittar inte din mailadress på bloggen? Nog för att jag ser dåligt men....tänkte på det där med bilderna! Hör av dig!
Kram,
Titti

Tittis Trädgård sa...

Vintern är fin på dina bilder. Tyvärr är inte vår vinter lika vacker, blåst, mulet, slask och frost omväxlande. Växthuset har blåst sönder igår:-(
Nej, det är nog inget för mig! Men som sagt, vackert på bild. Trevlig helg/ Titti

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Hej på er!
Va tråkigt med all blåst och att växthus blåser sönder, så tråkigt!

Hoppas det har slutat nu och att ni får det bättre!
Det har blåst väldigt här också på nätterna, men dagarna har varit fina.

Men hör och häpna, nu både regnar det och blåser och det är plusgrader!

Oj, Titti jag mailar dig, tack! :)

Ha det så gott, kram Ewa :)



Inger sa...

Bra att kunna njuta av den årstid som är för tillfället. Jag gillar både höst och vinter med snö.
Kram

g sa...

Härligt vintriga bilder. Lika vitt här också. Tid för vila från trädgården är också bra ju! Skön helg/ Monica

Ninnis sa...

Härliga vinterbilder....gillar ditt häststaket.....=)

Trevlig helg!

Kram Ninni

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Hej o tack för att ni kikar in! Ja alla årstider har sin charm.
Kram :)

Maribel sa...

Underbara vinterbilder, det är så vintern skall se ut, inte regn och slask och is, som vi har det. Trevlig helg! Marika

Meta sa...

Så vackra bilder, vintern lyser med sin frånvaro här hos oss. Bara regn och rusk. Det är inte lätt att planera inför sommaren när det är så här.Och inte behöver man gör s mycket varje år heller.
Ha en fin helg
kram Meta

Sofie sa...

Himla fint med all snö. tyvärr är det dåligt med det här.
Varma hälsningar,
Sofie

Helena sa...

Så vackert!
Det ser ut som du bor på landet i ett sommarstugeområde? Hur som helst ser jättefint ut!
KRAM från mig!

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Hej va kul att ni tycker om mina vinterbilder!
Helena " huvet på spiken" har varit övervägande sommarstugor tidigare, kan vara det fortfarande, men vi är ca. 40 året runtboende och har 5 km till centrum.
Gillart! Jättelagomt!
Huset är en ombyggd sommarstuga från 1935.

Kram på er :)

Unknown sa...

Det er vinter hos deg også, ja:) Hagen slapper av under dyna. Den er vakker på sin måte da også.

Anette sa...

Härligt vinterbilder! Lite lagom mycket snö är aldrig fel. Här är det mest brun och lerigt. Skönt att inte ha för mycket planerar. Jag brukar driva upp plantor till alla mina lådor och krukor, men i år tänkte jag vara lat och köpa färdigt.....Ha en fin söndag! /Anette

Rost och rädisor sa...

Nej, tröttnar inte på dina härliga vinterbilder. Vill slänga mig och göra en snöängel. Här är det barmark. Grön gräsmatta som betas ivrigt av hönsen.

Allt gott
Anette

Villrose sa...

Vinterhvilen er vakker nå :-)

A House With A View sa...

Härliga vinterbilder! Vi har snö också men oj så halt det blivit av regn som fallit, det är rena skridskogatan utanför vårt hus!

Bra vardagsmotion med skottning, perfekt så här efter julen :)

Många söndagskramar aka

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Tusen tack för att ni kikar in, jag bli så glad!
Ha ha , ja änglar och snön bäddar in trädgården är inte dumt!
Ja Aka oj så halt det varit, fena skridskoisen på vägarna.
Har passat på att åka spark, där det inte varit sandat det är en fröjd!
Fast man får se upp för bilarna, hoppa upp i vägrenen när någon passerar.

Ha det bäst alla goa ni.
Kram Ewa :)

Linda sa...

Beautiful!!! :)

Annika Christensen sa...

Härligt med vintervila. Lyckost er som har snö.
Ha en bra start på veckan.
Annika

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Tack snälla ni!

Ha det gott, kram :)

LINDA sa...

Du tröttar inte ut med vinterbilder. De är fina att titta på för oss som ännu inte har fått någon ordentlig vinter. Jag börjar ju inbilla mig att det snart är vår, när det egentligen bara är halvlek av vinterperioden :D

Solsken
Linda

Merja sa...

Vackert. Blir avundsjuk på all snö!!Tunt lager med lite snöfall idag...och is under. Inte kul alls. Jag som längtar efter längdskidåkning. Kul planer. Mässor, loppis och Skåne låter härligt!
Ha en bra dag!

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Ja ni har rätt det är mysigt med snö när det är vinter!
Det har blivit skidåkning både igår och idag efter jobbet
Friskt!

Tack så mycket för era kommentarer, jag blir så glad att få dem!
Kram Ewa :)

Anonym sa...

Fantastiskt vackra vinterbilder. Det där är ju vinter när den är som allra bäst. Hade förhoppning att hinna hem för att ge mig ut och fota innan solen gick ned idag. Men det blev mörkt. Idag också... Hoppas på någon solglimt i helgen iaf...
Kram o trevlig helg!