torsdag 18 december 2014

Mitt hem ser ut som...


ja, jag vet inte vad, jag rensar och rensar
 och fyller på och fyller på...
Jag har nästan slutat att köpa något nytt.
Tycker inte att det är kul längre att köpa en massa.


Julen är ju inte lätt att ha sparsmakad, 
känns det igen?

 
Det är hyacinter, mossa, ljus och pynt om vartannat...
en gran överfylld med kulor och ändå en massa pynt och tomtar kvar i lådor...
Jag skulle vilja ha tiden att rensa ordentligt i alla utrymmen och inte samla på mig allt som kan vara bra att ha...
eller har "en historia".
Ute på bron så snubblar man nästan på granris, krukor och ljuslyktor.
 
 
Men det kanske bara är att vänja sig och gilla läget vid det här laget
 och göra sina rensningar mellan varven
och vara nöjd med det.
*
Har svårt att slänga och återanvänder och sparar det mesta...
Men nån låda till Erikshjälpen skulle ju inte vara fel, ge mig tid bara..
Ta tid, kanske! :)
*
I nästa inlägg så kanske granen kommer att anas,
fick en kommenatr av min nioåriga systerson förra Julen, han sa
-lite väl "maxad" julgran, slut citat! :)
Ungar är härliga och ärliga
 och visst har han rätt, undrar vad kommentaren kommer att bli denna Jul i från honom,
för nu är det ännu mera kulor i! :)
Småler :)
*
Hur har ni det?
Kanske finns det fler som samlar på för mycket! ;)
*
Ha det gott alla och mys,
för visst är det en fin tid nu ändå kring helgerna?
Och lite snö kom det i natt också!
*
Lämna mer än gäääärna en kommentar här hos mig,
blir så glad av det!
Kram
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Rensa i "röran" är riktigt skönt tycker jag, och tar mig tid till det då och då men visst samlar man på sig en del....

Ja, nu är det skönt med julledigt!
Kram GUnilla

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Ja det är nog nyttigt att göra det ibland!
Tack för din kommentar, verkar inte många som har tid att gå in och kolla bloggar nu i juletider, kommentarerna är inte många.
Men uppskattade!

Ha det gott och
God Jul! Kram Ewa :)