måndag 23 juni 2014

Tillbaka till verkligheten...


Bra eller dåligt, det är frågan? :)
Svar: Trädgård kul, annat mindre kul...
*
Idag har jag komplement planterat lite, fick lite inspiration i helgen och sen var det bara att sätta igång... :)
Efter en frusen men trevlig helg och några frusna timmar i trädgården, kom det äntligen lite sol...o lite regn o sol o regn...
Vilket konstigt väder vi har!
Ska fortsätta att vara kring 9 grader verkar det som på dagtid.
I helgen var vi i Furusund, Yxlan, vi hade 4 grader på midsommarnatten, så långt söder ut det är ju helt heltokigt kallt!
*
Väl hemma igen!
Saker jag har sått vill inte komma upp, har säkert ruttnat bort med mitt akutvattnande när vi har åkt bort och sen så kalllt som det varit bitvis.
*
Men mycket övveraskar och fint är det nu på kvällen, när man parkerat sig i soffan med en kopp te och några "bitar" chokllaaa' :))
Titta själva!





Lite tuffsigt o ruffsigt, men jag har bestämt mig för att härda ut med denna rabatt ett tag nu, jag brukar vara besviken med den varje år...men nu får det vara ett tag.
Det som frösått sig har fått vara kvar.
Borde ha rensat bara, lite bättre. :)
Nåja... fortsättning följer!


Denna aklejruta har verkligen "dragit iväg" i år, högre än nånsin! 
Lite mera violett i verkligheten, den är superfin!


Här har jag satt mig på huk, bakom en rabatt som är ny från i fjol allt går i violett, blå, silver o vita nyanser och en del av växterna köptes in på "öppna trädgårdar"i fjol!
*
Måste bara berätta om första trädgården vi besökte i fjol på "öppna trädgårdar" vi kommer ca: 30 minuter efter att man har börjat.

Det är bra mycket folk ...OCH ... HÅLL I ER... Värdparet sitter och fikar och  ingenting fanns att köpa eller bjöds på för gästerna, inte ens vatten i nån karaff.
Det var väldigt varmt och vi hade åkt 12 mil enkel väg...
say no more... JOOO... man häpnar!!!
Tror ni vi åker dit nån mera gång?!! ;)
*
Må så gott och lämna gärna en kommentar här om du gillar min sida, det gillas!!! :)))

Kram Ewa :)



7 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Så fint du har det. Gillar silverarven, en riktig vintageblomma som får mig att tänka på min farmor.

Du undrade om bambu - nog vågar du jordförbättra med kogödsel fortfarande? Det är ju bara i mitten på juni ännu. Jag brukar slamma upp hönsgödsel och vattna mina bergbambu med detta styrkevatten ett par gånger på säsongen och det är väl dags igen nu kan jag tänka. Guldvatten är också uppskattat av mina bambu.

Kram

Trädgårdsflum, Ewa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Trädgårdsflum, Ewa sa...

Men tack så hemskt mycket!
Silverarven tycker jag är dekorativ, den lyser upp.
Tack så mycket för tipsen om bambun också, nu förstår jag varför mina har varit så trögväxande. Iof ska de ju inte gå att ha här uppe, men jag har fått dem att övervintra.
Och nu ska det bli fart på dem! :)
Guldvatten ;) ja var tvungen att söka på det.
Har nog hört det förr när jag tänker efter!
Tack än en gång!

Kram :)

HWIT BLOGG sa...

Åh din trädgård...vilken dröm! Jättevacker!
Kan förstå att ni inte besöker den trädgården igen...jag har också stött på detta, trist.
Önskar dig en fortsatt skön vecka, nu hoppas vi på lite sol också!
Kram Titti

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Men tack så mycket! Som en dröm :) kanske har jag förskönat intrycken på bild. De e mycket som jag inte hunnit göra ännu (sånt som man "bara måste") Du vet, Apropå fikat, självklart måste man få i sig nåt under dagen som värdpar, men lite "snyggare" kan man gärna sköta det. :)

Skön vecka till dig med, jag nu hoppas men på att få lite värme.

Kram :)

Katarinas trädgård sa...

Så fint det ser ut, trots kylan! Jag håller tummarna för lite värme och trevligare öppna trädgårdar för dig!
Kram
Katarina

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Tack snälla du, jag har besökt väldigt Trevlia Öppna trädgårdar, bör tilläggas! Alldeles fantastiska! :)
Ser fram emot söndag och mera trivsel då!

Ha det gott, kram :)