tisdag 18 november 2014

Före och efter...


Årstid efter årstid...


Tidig sommar 2013...


Rabatten i mitten utökas år från år...här är den inte så stor...


November 2013...
här har det hänt lite till...


Vår 2014.
Metallkanter har lagts till...

Och en stengång i rabatten...
Jag väntar på att mina whiskytunnor ska komma, de ska användas till planteringskärl och ska stå på höger sida där något provosoriskt står här.


Tunnorna är på plats...


...anas på höger i bild.
*
Sommar 2014...


Stengången anas här, har utökas utanför rabatten också nu.
En stenbänk har kommit till.


Varit på loppis, inhandlat zinktunna.


"Tavlan" inifrån, ändras från säsong till säsong, me like ;)


Höst 2014...
*
Nästa vår ser det annorlunda ut igen, där i mittenrabatten bland annat.
*
Den kommer att utökas lite till på vänster sida.
Jag vill göra en fin övergång mellan gräs och metallkant, 
kan bli kullersten.
Och längre upp är en gång grävd tvärs över gräsmattan (som jag visat förut),
 där tillkommer ett träd i en liten rabatt som redan är anlagd...
*
Ååååå jag vill börja...eller fortsätta...
får så många flera ideer när jag ser på bilderna.

*
Det går att jobba på, det har inte frusit till ännu...
Ingen snö har vi heller...än.
Vem vet! ;)
Det kanske får vänta också, jag borde kanske fokusera på skapandet inomhus istället.
Snart advent, 
Några små granar och några julrosor har jag satt i krukor utomhus.
Lite blommor inne kanske 
och nån ljusslinga, är alltid trevligt!
*
Vad pysslar du med som mest?!
Lämna gäääärna en kommentar här !
Må så gott!
Kram 


4 kommentarer:

Isas Trädgård sa...

Såå kul att se dina fina rabatter och vyer med damm och växthus !
Härligt att fantisera och planera om kommande projekt -visst får man många idéer när man tittar på sina egna bilder ?
Ha det så gott !
Kram/Isa

Tittis Trädgård sa...

Du har så fint i din trädgård! Nu är en perfekt tid att planera för nästa års projekt och att sitta och drömma lite framför bilderna. Ha en skön eftermiddag/ Titti

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Ja jag smider lite planer, då o då!
Tack snälla ni för era fina kommentarer!

Må så gott, kram :)

Veronica sa...

Så där är det med rabatter1 de bara växer tills de inte kan växa mer :)
Men då kan man flytta växter och pynta dem istället!
Det är skönt utan snön men attans vad mörkt det är när solen aldrig visar sig....

Ha det bra!

//Veronica