fredag 15 april 2016

Kommit av mig helt! Undrar om det är kroniskt ;) skulle inte tro det...


Hej alla! 
Inser att våren har inte kommit så långt som den hade i fjol, imorgon ska jag ut o leta efter "de första", som är temat denna vecka!

Men först måste jag jobba och sen slänga lite bråte som ligger slängt över mina krokusar o annat!
Vi har bygge här!
Och man får mycket bråte att ta hand om!

Tiden i trädgården, har varit knapp. Och kallt är det ännu!
Inga sådder är gjorda och ... Ja vad ska detta sluta, har ju flera påsar som borde sås.
Kanske får jag lust i helgen, men vi har lite för lite plats som det är nu, (då halva huset är bygge)
och jag borde måla en dörr i stället ;)

Kanske har det, eller helt säkert övveraskar trädgården där ute!
Men som det såg ut för exakt 52 veckor sen gör det inte ännu! Råkade bara hitta detta precis nu!

http://tradgardsflum.blogspot.se/2015/04/var-i-verkligheten.html

Hoppas allt är bra med er, ska kika runt lite och bli inspirerad av era inlägg nu på Blommig Fredag!

Ni hittar mig också på Instagram där jag är betydligt flitigare. Finns i högra kanten!
Ha det så gott så länge!

Kram Ewa :)



3 kommentarer:

lavendia sa...

Man kan inte hinna med allt. Det kommer att växa ändå, även om du inte är där. Det är klart att fröna i påsen blir det väl inget av om du inte sår dem. / Britt

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Alldeles rätt!! Blir nog nån liten sådd bara det blir lite varmare så man kan ha dem i växthuset. Det vore toppen.
Ha en skön vecka!! Kram Ewa :)

HWIT BLOGG sa...

Ja det är mycket nu...och i morse kikade jag ut på en helt kritvit natur! Trött man blir...
Mina plantor ser väldigt ledsna ut på trappan :(
Ha en glad dag och jag hoppas du får SOL!
Kram från Titti