lördag 20 december 2014

Några dagar kvar...

...och jag har inte fått mycket gjort, 
konstig känsla...men det får bli så :)


Jag försöker att ha få till myset, men oj vad jag skulle behöva göra allt från schratch ( undrar hur det stavas) städa grundligt...


Det får bli i januari, när det blir lite ljusare,
då vill jag göra mycket  ... 
Måla tak, göra om en soffa och en hel del annat :)



... Planera för trädgården, 
de nya trädet som kommer och mycket mera...
*
Men Här o Nu :) ...
med lite blommor, ljus o granar stora som små, så kommer man långt med myset... 


Tekniken strular fortfarande och jag får inte till storleken på mina bilder nu
...men det kunde varit värre...
ellerhur?


Fick en bukett rosor med vita och röda i samma bukett
Delade på dem och tog de vita tillsamans med vita snitthyacinter,
Det vart fint!
*
Ha en riktigt trevlig helg och ta det lugnt i julstöket,
Det viktigaste tycker jag är att man får tid att umgås, inte att allt är superperfekt!
Det blir inte perfekt om man är för trött för att umgås ;)
*
Glad blir jag om du hinner med en liten hälsning!
Kram på er!


11 kommentarer:

A House With A View sa...

Jättefina och stämningsfulla bilder! Jag tycker att du har en bra inställning, det går att göra saker efter julen också, det bästa är att slippa stressa. Jag har inte heller hunnit så mycket och nu ska jag jobba både måndag och tisdag, så det får bli som det blir. Maken är hemma så förhoppningsvis får han lite gjort :)

Kul att du gillar min lampa :) Du hittar den bl.a. hos Ellos.

Kramar aka

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Åh tack för tipset, måste kolla in den då.
Ja idag blir det lite, göra rent kylskåp, guben har juhandlat på morgonen, jag gör Jansson och några sillrätter, sen fixar han resten.
Vi har knytis på Juafton som tradition, det är toppen!

Ha der gott, kul att du kikar in, kram kram Ewa :)

Rost och rädisor sa...

Håller helt med. Det viktigaste är att umgås, men du har ju hunnit pynta fint också med hyacinter och granar. Andra pingelidutter behövs inte.

Julkram till dig
Anette

Cat sa...

Så härliga bilder, vitt är vackrast till julen (om du frågar mig).
Ljuvligt med vita hyacinter och rosor tillsammans.
Ha de gott. Kram, Catarina

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Ja men tack, tack!

Kram på er! :)

Högagärde sa...

Men vad söt din rumsgran är med sina ljus.

Önskar dig en riktigt GOD JUL
Elisabeth

Godastunder-tokigaidéer sa...

Det låter ungefär som i min hjärna, planer längre fram men nu är vi just här och det är jul :)

Kram kram Anna

Villrose sa...

Man får gjort det man får gjort (sier jeg til meg selv også)
Med noen blomster blir det fint uansett :-)

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Tack gulliga ni, alldeles rätt Anna.
Håller med Villrose!
Kram på er och En Riktigt God Jul!

Ewa :)

Rosor och ruiner sa...

Visst är det så, det kunde varit mycket värre!Det du visar ser mysigt ut, och du har så rätt, man skall inte ta ut sig så man inte orkar umgås...
SJälv har jag stått i köket typ hela dan, så nu är jag trött.... nu kommer det gäster i dagarna två... Sen skall jag ligga på soffan ;) Skämt åsido, jag har varit ledig sen i fredags så jag skall nog orka med gästerna ändå ;)

Julekram
Gunilla

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Julekram tillbaka, ha det så gott! :)