lördag 11 oktober 2014

Ett minne blott...men kärt...

...sommaren gick fort i år också!
*
Vi har fått 75 mm regn de senaste dagarna 
och det småduggar o är riktigt surt ute.
*
 Idag har jag roat mig med att gräva bort grässvål i några timmar, mitt nya projekt! :)
(se inlägget innan) 
Det är verkligen kruttorrt i backen,
det riktigt dammar i jorden.
Det tror man inte, men vi har i princip varit utan regn i sommar, det är nu allt kommer!
*
Så nu när kroppen värker, 
man är lite lagom småtrött o frusen... då är det skönt att blicka tillbaka, bara en månad räcker för att få upp värmen lite! :)


Vi behöver bara gå tillbaka till i mitten av september...
Så här fin var 
Carmencitarönnen då...
Den har så fina färger och ändrar utseende hela tiden...


visst är den fin?!


Dahlior var ju en "hit" att ha i ektunnor, krukor o korgar, de lyfte hela trädgården.
Ett bra komplement helt enkelt!


Skönt att sitta här när det blåser lite...








...här i "gropen", som vi fortfarande säger...
*
Skulle vilja hitta något trevligare namn, Oasen var ett förslag!
Har du något?


Austinrosen Leander, 
lite klena var mina rosor så här första året, hoppas på mera nästa år.
Undrar om man ska ge dem något "nyttigt " innan vintern, någon som vet?



Mycket blommor vart det, 
var lite sugen på det! :)

Trevlig helg!

Lämna GÄärna en kommentar, är jättekul att få! :)
Kram


12 kommentarer:

Atelier Milu sa...

Beautiful flowers...I give the roses compost in the fall and add fertiizer in the spring.
Have a nice Sunday :)
Milena

Högagärde sa...

Det är svårt att ändra på ett redan etablerat namn så kör du på "gropen"
O, så många fina dahlior du har haft i sommar.

Ha en fin fortsättning på helgen.
Elisabeth

Sara Chapman in Seattle USA sa...

The pink flowers are so very lovely. I want to lie in your hammock in that pretty garden!

Trädgårdsflum, Ewa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Trädgårdsflum, Ewa sa...

Thank you all I really appriciate your nice comments.
Elisabeth I know it is difficult to change namnes.
Have a nice sunday and week!
Best regards, Ewa :)

Tittis trädgård sa...

Underbara bilder från din trädgård! Dahlior är verkligen härliga, man kan nästan få för många. Jag har också mina i krukor, och det fungerar jättebra. Ha en skön söndag/ Kram Titti

Annika Christensen sa...

Va har ni fått så mycket regn?
Skicka hit det till mig här torrt som attan.
Många skönheter du bjuder på.
Annika

Tittis Trädgård sa...

Hoppsan, såg att jag glömde ett inte i min kommentar förut-man kan nästan INTE få för många Dahlior ska det vara. Ju fler desto bättre, utom när man ska vinterförvara dem...då är det nog bättre att ha lite färre...du förstår nog fast det låter lite virrigt/ Kram Titti

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Tack ska ni ha, så kul att ni kikar in!
Okej Titti, jag funderade lite på det första inlägget, :) förstår vad du menar!
Ja Annika nu regnar det rejält här de här dagarna, men jag håller samtidigt på att gräva bort grässvål och det är supertorrt under.
Så det behövs, mem lite hade jag kunnat delat med mig :)

HWIT BLOGG sa...

Alltid lika kul att kika in till dig...jättefina bilder också! Här på ön ser det ut att bli en solig dag, skönt!
Varm höstkram,
Titti

Isas Trädgård sa...

Vilken fantastisk "grop" du har - förstår att du trivs där !
Så många fina dahlior du haft i sommar - mina är nu uppgrävda och skottkärran har stått i garaget i några veckor där dom legat på tork så nu är det dags att bädda ner dom i bark i en korg i förrådet.
Ha det så gott !
Kram/Isa

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Tack Isa, hoppas jag gör rätt med mina dahlior, vill ju så gärna att de kommer nästa år.
Bädda ner dom i bark, täcker du dom helt då?
Första gången för mig.

Kram :)