måndag 14 juli 2014

Äntligen regn...Uj vad det regnar...

Vi behöver regn!

Men vilken tur vi har haft med vädret dessa dagar, ja mer än en vecka...
*
Det har varit båtåkning, Tomas Ledin invigning av en utställning, Diggiloo, mys på uteverander o uteställen både dag o kväll, cruising i lilla staden med mer än 1000 bilar deltagande...
allt i strålande väder, fantastiskt!
Folkfest på folkfest!


I två dagar har jag varit helt oinspirerad att göra något i trädgården, göra nåt över huvudtaget på dan.
Hela trädgården har varit som en öken ... såå torrt...


Men nu regnar det o det med besked.
det åskar, blixtrar o dundrar o störtregnar...få se hur många riddarsporrar och annat som är knäckta imorgon...
*
Inspiration i morgon, skulle tro det... :)
efter dagens loppisrunda vart det några nya zinktunnor, ett bord i tre plan som måste svetsas och en Kockum hink med lock (va jag nu ska ha den till) ;) har inte mycket av den cremegula med grön kant...men dock...hmmm...
de kan va de' som blir "grejen" så tänker jag! :)
*
Sen köpte jag några andra "braohasaker" också! :)


Så nu...ha det gott och lämna gärna en kommentar här!
O jag blir gla' :))
Kram o sol på er igen!



3 kommentarer:

Louise sa...

Ja här har det också regnat vill jag lova! Över 70 mm på mindre än ett dygn! Nu har jag läst i kapp mig lite och känner igen mig i tidigare inlägg. Det blir inte alltid som man tänkt sig med saker som växer (eller ska växa). Det är mycket förväntningar på våren och sedan blir det som det blir. Din köksträdgård ser väldigt ordningsam och fin ut. Jag tog det lugnt med köksträdgården i år. Är man bort 2 ½ vecka mitt i sommaren så går det inte att satsa på allt. Jag hoppas att dina rosor växer på och att saknade växter hux flux kommer tillbaka nästa år!

kram louise

Rost och rädisor sa...

Så mycket kul som händer hos dig. Det låter som om du har fått vårt regn. Några av mina riddarsporrar gick av på mitten, men det var skönt att slippa vattna i några kvällar.
Kram
Anette

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Det var inte lite regn ni fått Louise!Tack för snälla ord, hoppas också på att växterna ska komma upp, kanske redan i år...blir nog tyvärr inte så. Men nästa år, hoppas!
Anette det har varit mycke aktiviteter, trevligt men skulle vilja ta det lite lugnare nu, så så får det bli!

Kram på er o tack för att ni kikar in! :)